Alpha

Välkommen du också till Alpha!

Miljoner människor världen över har gått en Alphakurs, och materialet har översatts till 112 olika språk.

Alpha startade som en kort kurs för nya medlemmar i kyrkan Holy Trinity Brompton (HTB) i London. 1990 började Nicky Gumbel arbeta med Alphakurserna och upptäckte att även många utanför kyrkan ville utforska vad den kristna tron innebar. Alpha finns i alla olika delar av den kristna kyrkan i världen, inklusive Katolska kyrkan, Ortodoxa kyrkan och alla de större protestantiska kyrkorna.

Alpha är en kurs som finns över hela världen, där grunderna i den kristna tron utforskas på ett öppet, vänskapligt och informativt sätt.

Varje kurstillfälle fokuserar olika frågor kring tron och är upplagt för att skapa samtal. Alpha finns över hela världen, det är gratis och alla är välkomna.

Är du intresserad så meddela detta till vår pastor så noterar hon det och hör av sig till dig när det är tid för nästa kurs.

Johanna Johansson

Pastor och församlingsföreståndare