Veckobrev vecka 18

Vilken härlig Valborgsmässoafton det blev på Sannaängen i tisdags! Det var fantastiskt mycket folk! Scouterna sålde slut på korven, på bara en halvtimme. Ljudet var bra och publiken lyssnade uppmärksamt på både sång och tal. Elden brann och kvällen var ganska ljummen. Insamlingen till Diakonia inbringade ca 6500 kr.

På söndag avviker vi från Efesierbrevet och Eddy Herreborg predikar över ämnet Tacksamhet.

Ansgariikyrkans församling behöver hjälpa till vid de två stora kvällsgudstjänsterna under Hjärta Jönköping! Från vår församling behövs det 2 st som är värdar lördag kväll (18/4). Det behövs också 2–3 förebedjare till lördag kväll (18/4) och även söndag kväll (19/4). Meddela mig om du kan vara med och hjälpa till.

bankgiro 358-8969 eller Swish 123 52 88 162

*Specifika gåvor till kyrkbygget märker du med ”Nya kyrkan”

*Gåvor till Småbarnssången märks ”Småbarnssång”

10.00 Gudstjänst med nattvard Eddy Herreborg, Johanna Johansson och Lennart Bergström. Sång Clas Adolfsson. (OBS! Ej Församlingsforum).

16.00 Gudstjänst på arabiska. Eddy Herreborg.

18.30 Bön inför Hjärta Jönköping i Kungsporten

18.30 Körövning i Equmeniakyrkan Huskvarna

9.00 Vandringsgruppen träffas vid Equmeniakyrkan Huskvarna.

10.00 Småbarnssång för barn 0–2 år med förälder

15.00-17.00 Vardagsrummet är öppet. Välkommen in!

15.00 Redaktionskommittén träffas

10.00 Promenadgruppen

15.00-17.00 Vardagsrummet är öppet. Välkommen in!

Torsdag 9/5 Kristi himmelsfärds dag

9.00 Morgongudstjänst utanför Ansgariikyrkan. Karl-Ivar Karlsson och Johanna Johansson. Musik Immanuel Bleck. Ta med eget fika.

Fredag 10/5

17.00-21.00 Kvinnomöte med Carol Herreborg.

10.00 Gudstjänst Johanna Johansson och Lennart Johansson. Sång Curt Olofson.

16.00 Gudstjänst på arabiska. Eddy Herreborg.

Ändringar i programmet kan ske med kort varsel.

Lite längre fram:

13–19/5 Hjärta Jönköping för hela veckans spännande program, gå in på hemsidan https://hjartajonkoping.se/

Böneämnen under veckan:

– Tillsammans med vår vänförsamling i Sundi-Lutete, Kongo, ber vi om väckelse i Sverige. Att de som känner en andlig hunger ska upptäcka att Guds ord kan mätta dem.

– Tillsammans med Jönköpings Kristna Samarbetsråd ber vi den här veckan för Korskyrkan (Evangeliska Frikyrkan EFK). Vi ber också för Hjärta Jönköping, den ekumeniska satsningen under pingstveckan 2024.

Tillsammans med Equmeniakyrkorna i vårt land ber vi för:

Ecuador. Gud, vi tackar och ber för Förbundskyrkans arbete med församlingsplanteringar och församlingsutveckling i Amazonasdistriktet. Ge ledarna fortsatt visdom och kraft. Sänd fler arbetare.

Barn, familj, församling. Gud, vi ber för alla barn och familjer i våra församlingar och i vår närhet. Hjälp oss vara närvarande så vi kan bygga tillit och bjuda in till delaktighet. Undervisa våra hjärtan så vi än mer förstår att barnen har något att lära oss om dig.

Fredsbön. Jesus Kristus, sänd oss, i din frid, med din fred – över hela Jorden!

Guds ord    (Jeremia 29:11–14)                                                    Bönsöndagen

Jag vet vilka avsikter jag har med er, säger Herren: välgång, inte olycka. Jag skall ge er en framtid och ett hopp. När ni åkallar mig och ber till mig skall jag lyssna på er. När ni söker mig skall ni finna mig. Ja, om ni helhjärtat söker efter mig skall jag låta er finna mig, säger Herren.

Bön (ur Psalmer och Sånger)

Gud, vår tillflykt och vår starkhet, tack för bönens gåva och möjlighet. Hör vår bön, svara oss i din kärlek, handla med oss efter din vilja. Låt vår bön bli en kamp för det goda och en vila i dig. I Jesu namn. Amen