Pastorn har semester v 26-30. Sista arbetsdagen innan sommarledigheten är torsdagen den 23 juni och åter igen den 2 augusti. Det kommer ett Veckobrev nästa vecka också, men det blir i form av ett månadsbrev som täcker sommarens semesterveckor.

Följande personer har jourveckor under pastorns semester och svarar i telefonen:

Vecka 26: Curt Olofson

Vecka 27: Lennart Johansson

Vecka 28: Ann-Britt Gällring

Vecka 29: Karl-Ivar Karlsson

Vecka 30: Lennart Bergström

Som vanligt har vi gemensamma sommargudstjänster med Huskvarna 26/6-21/8. Varannan vecka i Equmeniakyrkan Huskvarna och varannan vecka på Lindgården.

10.00 Gudstjänst Ulrika Grahnat och Curt Olofson. Sång Ingrid och Rolf Gabrielsson. Samlingssalen, Lindgården.

19.30 OBS! Tiden! Bön hemma hos Ann-Britt Gällring, Birkagatan 10.

10.30 Bibelsamtal och bön. Samlingssalen, Lindgården. Sista gången innan sommaren. Återstart i augusti.

16.00 Andakt på Lindgårdens äldreboende. Johanna Johansson, Curt Olofson och sånggrupp.

10.00 Första gemensamma sommargudstjänsten i Equmeniakyrkan Huskvarna. Karl-Ivar Karlsson.

Veckooffer (eller andra gåvor) kan sättas in på

församlingens bankgiro 358-8969 eller Swish 123 52 88 162

Böneämnen v 24:

– Tillsammans med vår vänförsamling i Sundi-Lutete, Kongo ber vi, under juni månad, för våra länders regeringar. Vi ber att de ska fatta kloka beslut som gagnar folket i respektive land, om fred, demokrati, mänskliga rättigheter och jämställhet. Vi ber för den ekonomiska situationen i Kongo. Vi ber att utlovade löner och pensioner ska betalas ut. Vi ber också för kyrkans ekonomi, både för de som arbetar inom sjukvården, i skolan eller församlingen. Vi ber för Sverige, för kyrkan som kämpar mot sekulariseringen. Sverige är ett land med stora svårigheter med kriminalitet och droger. Kristen tro upplevs inte som något viktigt. Gud kan göra under.

– Tillsammans med kyrkorna i Jönköping ber vi för Sankta Maria församling (Österns Assyriska kyrka)

Region Svealand. Gud, vi ber för församlingar och föreningar i region Svealand och alla de mötesplatser som sommarhem, caféer, sommarkolonier, scout- och ungdomsläger, konfirmationshögtider som äger rum i sommar. Helig ande, kom till varje sådan plats med hälsning om att du är nära. Låt våra mötesplatser vara välkomnande och goda så att möten med dig, Gud, kan fortsätta att bli till!

Syrien. Hoppets Gud. Vi ber för Syrien och den hopplöshet många upplever med ett krig som aldrig tar slut och hamnar i skuggan av annat. Vi ber för utbildningarna av ungdomsledare i flera kyrkor för att bättre hjälpa barn och unga att helas, försonas och finna hopp och tröst igen. Amen

– Vi är en del i Equmeniakyrkans nationella bönekedja. Vi i Ansgariikyrkans församling ber för Centrumkyrkan Flen.

Guds ord (Titusbrevet 3:4-8)            Första söndagen efter trefaldighet/Vårt dop

När Guds, vår frälsares, godhet och kärlek till människorna blev uppenbara räddade han oss – inte därför att vi gjort några rättfärdiga gärningar utan därför att han är barmhärtig – och han gjorde det med det bad som återföder och förnyar genom den heliga anden. Genom Jesus Kristus, vår frälsare, har han låtit Anden strömma över oss, för att vi genom Guds nåd skall bli rättfärdiga och, så som det är vårt hopp, vinna evigt liv. Det är ett ord att lita på.

Livets Gud, tack för att du genom dopet förenar oss med Kristus i hans död och uppståndelse. Hjälp oss att dag för dag leva i vårt dop och mogna i vår tro. I Jesu namn. Amen