På söndag samlas vi till Församlingsmöte i Samlingssalen på Lindgården. Vi inleder kl 11 med att tillsammans se den direktsända Ordinationsgudstjänsten från Kyrkokonferensen. Efter gudstjänsten äter vi lunch och därefter börjar vi Församlingsmötet.

Kan du tänka dig att ingå i valberedningen (som en av sex personer)? Det kanske kan vara ditt bidrag till att avlasta styrelsen, som har mycket annat att ta itu med just nu. Meddela gärna detta på söndag eller kontakta mig eller någon i styrelsen.

OBS! Equmenias årsmöte måste flyttas en vecka. Det blir istället den 14 oktober kl 19.45 hemma hos Catharina Mars.

Glöm inte anteckna Församlingsmöte lördagen den 9 oktober i almanackan. Vid det tillfället behöver vi ta beslut i kyrkobyggnadsfrågan. Det handlar alltså om ett beslut om hur vi går vidare.

Bilda, Allianskyrkan Jönköping, SAU och Jönköping Vineyard bjuder in till konsert:

Fredagen den 8 oktober kl. 19.00 arrangeras en konsert med konstnären Erik Jeor i Allianskyrkan, Jönköping. Med sig har han multimusikern Andreaz Hedén. Entré 60:- som betalas vid dörren via Swish.

”I en orolig tid kan lugn uppnås genom att läsa urgamla texter som inbjuder till reflektion och meditation. Konserten bygger på projektet och skivan Aquae profundum där Erik Jeor tonsatt böner från mestadels 200–300-talet, skrivna av kyrkofäder som Augustinus, Origenes, Gregor från Nazians och, senare, vår egen Gunnel Vallquist.”

_____________________________________________________________________

bankgiro 358-8969 eller via Swish: 123 52 88 162

_____________________________________________________________________

Lördag 25/9

OBS! Vi kommer inte att träffas gemensamt för denna gudstjänst! Men se den gärna via webben hemifrån. 19.00 Internationella gudstjänsten från Kyrkokonferensen.

11.00 Ordinationsgudstjänsten från Kyrkokonferensen direktsänds och vi ser den gemensamt i Samlingssalen på Lindgården. Efter gudstjänsten äter vi gemensam lunch och därefter blir det Församlingsmöte.

19.00Bön hemma hos Gunnel Karlsson, Andréevägen 72.

9.00 Vandringsgruppen samlas vid Equmeniakyrkan Huskvarna.

12.00 Styrelsen och Fastighetsrådet möter försäkringsbolaget

10.00 Promenadgruppen. Samling vid Ansgariikyrkan (Severins parkering).

16.00 Konfirmanderna träffas i Equmeniakyrkan Huskvarna

10.00 Bibelsamtal och bön. Lindgården, Samlingssalen.

18.00 OBS! Inga scouter. Scoutledarna är på utbildning.

Ändringar i programmet kan ske med kort varsel. Håll dig uppdaterad genom att titta i almanackan på ansgariikyrkan.se

Vi fortsätter att vara rädda om varandra och stannar hemma vid förkylningssymptom, håller avstånd och tvättar händerna.

______________________________________________________________________

OBS! Både församlingens och equmenias årsmöten har fått nya datum!

Equmenias årsmöte torsdagen den 14 oktober kl 19.45 hemma hos Catharina Mars på Jönköpingsvägen 36b.

Församlingens årsmöteshelg blir den 20-21 november.

______________________________________________________________________

Sjuttonde söndagen efter trefaldighet/Rik inför Gud

Guds ord (Matteusevangeliet 6:19-21)

Samla inte skatter här på jorden, där mal och mask förstör och tjuvar bryter sig in och stjäl. Samla skatter i himlen, där varken mal eller mask förstör och inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara.

Bön (ur Psalmer och Sånger)

Gud, vår Skapare, allt gott är en gåva från dig. Lär oss att använda allting efter din vilja och inte klamra oss fast vid vårt eget. Fyll våra hjärtan med din kärlek så att den får styra våra liv. I Jesu namn. Amen