Denna text publicerades första gången den 3 december, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Det blev en fin stund för de som kom till Öppen kyrka den 1a advent. Stort tack till Anna Eriksson som såg till att det fanns musik att lyssna till.

_______________________________________________________

Equmenias Julmarknad är INSTÄLLD! Men det blir vinstutlämning. De som sålt lotthäftenär välkomna att hämta ut vinsterna (söndag 6/12 kl 11-13). Max 8 personer (inklusive vinstudelare) på samma gång.

*Du som har lovat att skänka vinster – se till att lämna in dem i god tid innan den 6 december.

*Du som har tagit lotthäften – se till att lämna in de slutsålda häftena innan den 6 december. Pengarna skickas till Equmenia via Swish eller föreningens plusgiro.

*Du kan lämna in skänkta vinster och sålda lotthäften till Catarina Mars eller Johanna Johansson (jag jobbar hemifrån resten av veckan, men det går det bra att lämna i korridoren utanför mitt kontor).

Equmenia i Ansgariikyrkan

Plusgiro: 497 976 – 1
Swish: 123-079 56 82

_______________________________________________________

Nästa vecka planerar vi att spela in några julandakter (onsdag 9/12 och torsdag 10/12 från kl 17). Då är det bra om ni inte gör er ärende till kyrksalen.

Glöm inte att spela in era julhälsningar! Med t ex en mobiltelefon är det enkelt att spela in en liten julhälsning. Gör helst inspelningen med telefonen i ”liggande” läge, så att bilden blir låg och bred (istället för smal och hög). Ni skickar sedan in hälsningen (filmen) via hemsidan. Klicka på fliken ”Mer” och sedan på ”Fildelning”. (Där finns tydliga instruktioner om hur man gör). Hör av dig om det krånglar eller om du behöver hjälp att spela in din julhälsning. OBS! Dessa julhälsningar kommer att läggas upp på Ansgariikyrkans sida på YouTube och vara tillgängliga för vem som helst att titta på. Om du inte vill synas offentligt ska du inte skicka in någon hälsning. Vi vill gärna ha filmerna denna eller nästa vecka, så att David hinner redigera ihop dem innan jul.

bankgiro 358-8969 eller via Swish: 1235288162.

Gudstjänsten INSTÄLLD!

Titta gärna på TV-gudstjänsten eller välj valfri websänd gudstjänst. Det finns många att välja på! Ifrån vårt närområdet t ex Equmeniakyrkan Huskvarna, Immanuelskyrkan, Fjällstugan, Hovslätt och Kaxholmen.

11–13 Julmarknad INSTÄLLT! MEN det är öppet för vinstutlämning i ”Stora Julmarknadslotteriet 2020”. Max 8 personer samtidigt!

19.00 Bön

9.00 Vandringsgruppen. Just nu utgår vandringsgruppen från olika platser olika veckor. För närmare info kontakta t ex Lennart Johansson.

15.00 Stickcafé INSTÄLLT!

10.00 Promenadgrupp. Samling vid Ansgariikyrkan.

10.00-11.00 Bön och ljuständning

Ändringar i programmet kan ske med kort varsel. Håll dig uppdaterad genom att titta i almanackan på www.ansgariikyrkan.se

Vi fortsätter att vara rädda om varandra och stannar hemma vid minsta förkylningssymptom, håller avstånd och tvättar händerna.

-Tack för alla föreningar och församlingar i Region Väst, vi ber att de ska få glädjen att välkomna nya människor in i gemenskap med dig och med varandra. Vi ber särskilt för våra medarbetare, vi ber om glädje och vägledning, låt din Ande uppmuntra och utrusta dem i tjänst för ditt rike. *

-Vi ber för våra missionärer i södra Spanien. För deras uppdrag i församlingsliv och om Guds ledning i mötet med nya människor. Vi ber för vår samarbetsorganisation FIEIDE. Hjälp oss att lära av ett ömsesidigt arbete. *

(*Förkortade texter. Hela texterna hittar du på equmeniakyrkan.se)

-Tillsammans med församlingen i Sundi-Lutete tackar vi Gud för alla våra trossyskon över hela världen.

-Tillsammans med kyrkorna i Jönköping ber vi denna vecka för Dalvikskyrkan (Evangeliska Fosterlandsstiftelsen EFS)

Guds ord (Romarbrevet 15:4–7)

Alla profetior i skriften står där för att undervisa oss, så att vi genom vår uthållighet och den tröst skriften ger oss kan bevara vårt hopp. Måtte uthållighetens och tröstens Gud göra er eniga efter Kristi Jesu vilja, så att ni alla med en mun prisar vår herre Jesu Kristi Gud och fader. Godta därför varandra, så som Kristus har godtagit er till Guds ära.

Bön (ur Psalmer och sånger)

O Gud, du som i Jesus Kristus upprättar ditt rike, gör oss starka i tron, uthålliga i bönen och frimodiga i kärleken, intill den dag han kommer åter i härlighet. Genom din Son Jesus Kristus, vår Herre. Amen