Veckobrev nr 34

Kallelse till Församlingens Årsmöte

lördagen den 10 oktober kl 15.00

Kallelse till Equmenias årsmöte torsdagen den 8 oktober kl 19.45

Nu börjar en ny tid på året. Skolorna startar efter sommarlovet och från och med söndag har vi våra gudstjänster i Ansgariikyrkan. (Det är alltså slut för denna gången på sommarens gudstjänster tillsammans med Equmeniakyrkan Huskvarna). I dag har både Styrelsen och Idé- och Verksamhetsrådet haft sina första möten efter sommaren och semestrar. Så nu är vi igång igen med höstens arbete. Å ena sidan är allt som vanligt igen och å andra sidan är ingenting som vanligt det här året.

Men vi fortsätter att vara rädda om varandra och stannar hemma vid minsta förkylningssymptom, håller avstånd och tvättar händerna.

Veckooffer (eller andra gåvor) kan sättas in på församlingens bankgiro 358-8969 eller via Swish: 1235288162.

Eftersom våra ombud till Kyrkokonferensen inte har möjlighet att deltaga, har styrelsen idag resonerat om vilka som skulle kunna vara ombud istället. [Här har viss text från veckobrevet har plockats bort. Kontakta pastorn om du är medlem i församlingen och vill ha informationen.]

Församlingens verksamhet de närmaste dagarna:

Söndag 23/8

10.00 Gudstjänst. Johanna Johansson o Ann-Britt Gällring. Sång Anna Eriksson. Välkomnande av ny medlem.

Måndag 24/8

19.00 Bön

Onsdag 26/8

10.00 Promenadgrupp. Samling vid Ansgariikyrkan.

Torsdag 27/8

10.00 Bön och ljuständning

18.00 Scoutledarna samlas för att planera höstterminen

Ändringar i programmet kan ske med kort varsel. Håll dig uppdaterad genom att titta i almanackan på ansgariikyrkan.se

Guds ord (Efesierbrevet 3:14-21)

Förbön för församlingen

Därför vill jag falla på knä för Fadern, efter vilken allt vad fader heter i himlen och på jorden har sitt namn. Måtte han i sin härlighets rikedom ge kraft och styrka åt er inre människa genom sin ande, så att Kristus genom tron kan bo i era hjärtan med kärlek. Stå fasta och var stadigt rotade i honom, så att ni tillsammans med alla de heliga förmår fatta bredden och längden och höjden och djupet och lära känna Kristi kärlek som är väldigare än all kunskap, tills hela Guds fullhet uppfyller er. Han som verkar i oss med sin kraft och förmår göra långt mer än vi kan begära eller tänka, hans är härligheten genom kyrkan och genom Kristus Jesus, i alla släktled i evigheters evighet, amen.

Bön (ur Bönboken – tradition och liv nr 608)

Gud, vi tackar dig för sommaren, för sol och regn, för arbete och vila, för nya tankar och ny inspiration.

Gud, vi ber för alla dem som återvänder till sina arbetsplatser, och för det nya läsåret vid skolor och universitet. Vi ber också för dem som blivit pensionärer och får vänja sig vid en ny livsform.

Gud, låt den annalkande höstens klara dagar ge oss mod och tillit inför framtiden. Amen

Var inte rädd! Men var rädda om varandra! Johanna Johansson, pastor