Denna text publicerades första gången den 9 april, 2020. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

I påskhelgen lägger vi ut fyra påskandakter som man kan se och lyssna på via vår hemsida.

!!!Gudstjänster och andra större samlingar är inställda tillsvidare!!!

Utifrån myndigheternas rekommendationer, och i omtanke om våra riskgrupper, fortsätter vi att ställa in alla större samlingar.

Men vi har fortfarande möjligheten att samlas i några mindre sammanhang. Vi har bönesamling på måndagar kl 19. På torsdagarna kl 10-12 är kyrkan öppen för ljuständning, bön och samtal. Promenadgruppen fortsätter, men har inget gemensamt fika efteråt. Observera att Vandringsgruppen har slutat för den här terminen.

Bönesamlingarna och utomhusaktiviteterna är öppna för alla.

• Om du har symptom på influensa eller förkylning ska du stanna hemma
  • Kom ihåg att tvätta händerna ofta och noggrant
  • Undvik att hälsa i hand när vi träffas
  • Håll avstånd mellan varandra både inomhus och utomhus

Var gärna med och be just där du befinner dig, även om du inte har möjlighet att komma till kyrkan.

Titta gärna på TV-gudstjänster och websända gudstjänster från olika kyrkor i påsk.

Behöver du hjälp? Vill du hjälpa till?

Du som är i riskgrupp eller som är sjuk: Om du behöver hjälp med att till exempel handla eller uträtta andra ärenden? Hör av dig till pastor Johanna så förmedlar jag kontakt med de som kan hjälpa till.

Vill du hjälpa till? Hör av dig till pastor Johanna. (Om är under 70 år).

Även du som är över 70 kan självklart hjälpa till! Genom bland annat telefonsamtal, kanske ett brev eller vykort och naturligtvis med bön.

Skärtorsdag 9/4, Långfredag 10/4, Påskdagen 12/4, Annandag påsk 13/4

Titta gärna på våra egna förinspelade Påskandakter – en tetralogi, via vår hemsida ansgariikyrkan.se. I den blå rutan på hemsidan ligger en bild/knapp där det står YouTube. Klicka på den eller på den röda länken (texten). Skärtorsdagens andakt ligger redan tillgänglig.

10.00 Promenadgrupp. Samlas vid Ansgariikyrkan för promenad 40–45 min. (Fikastunden efteråt är inställd).

10.00-12.00 Kyrkan öppen för ljuständning, bön och samtal

18.00 Scout

Ändringar i programmet kan ske med kort varsel. Håll dig uppdaterad genom att titta i almanackan på ansgariikyrkan.se

Församlingsmedlemmar

Då vi inte kan ha några gudstjänster på överskådlig tid, kan veckooffer betalas till vårt

bankgiro 358-8969 eller på vårt

Swish: 1235288162

MVH Christer Tegström, Kassör

Tankar inför påsken i Coronatider

Även om jag vet att flera av er väntar på mina tankar inför påsken, så kommer jag inte att skriva några den här veckan. För nu har någon annan skrivit något som jag tycker är så bra att jag vill dela det med er. Det kom upp i mitt Facebook-flöde och nu delar jag det vidare till er. Sussie Kårlin har skrivit Första Coronabrevet. Kanske skulle Paulus ha uttryckt sig så om han skrivit ett brev till oss idag. Ni kan läsa det på de två följande sidorna.

Välsignelse (Psalmer och sånger nr 845)

Må din väg gå dig till mötes, och må vinden vara din vän, och må solen värma din kind, och må regnet vattna själens jord, och tills vi möts igen, må Gud hålla dig i sin hand.

Var inte rädd! Men var rädda om varandra!

Johanna Johansson, pastor