Veckobrev 34-2019

Denna text publicerades första gången den 22 augusti, 2019. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Hej!

10.00 Bön och ljuständning i kyrkan

14.00 JKS (Jönköpings Kristna Samarbetsråd) samlas i Viktor Rydbergssalen

Söndagen 25/8

10.00 Gudstjänst i Ansgariikyrkan, ”Nådens gåvor”. Karl-Ivar Karlsson, Lennart Bergström. Sång Klara Janmar och Hilma Hultqvist. Församlingsmöte efter kyrkkaffet.

19.00 Bön i kyrkan (Sällskapsrummet)

10.00 Bön och ljuständning i kyrkan

11.00 Andakt på Österängens äldreboende. Karl-Ivar Karlsson, Maj Ljungberg

Söndagen 2/9

10.00 Gudstjänst med Nattvard. Rosie Gard, Karl-Ivar Karlsson, Leif Gunnevik

Guds ord

Lovad vare Herren, ty han har hört min bön. Herren är min styrka, min sköld, på honom förtröstar jag. Jag fick hjälp och mitt hjärta jublar, hela min varelse tackar honom. Herren är sitt folks styrka, sin smordes tillflykt och räddning. Rädda ditt folk och välsigna din egendom. Var deras herde, bär dem för evigt (Psaltaren 28:6-9).

Bön

Enhetens Gud, vi tackar dig för vår församling och för människors olika gåvor. Hjälp oss att leva förenade med Kristus, vända mot världen och öppna mot varandra. I Jesu namn. Amen

Låt oss fortsätta att be om Herrens ledning och välsignelse i arbetet med att rekrytera pastor till församlingen

Guds Välsignelse